You are not connected. Please login or register

 » General » General Board » tension

tension

Go to page : Previous  1, 2, 3, 4

Go down  Message [Page 4 of 4]

76 Re: tension on Fri Feb 13, 2009 1:25 am

Uncle

avatar
Senior Member
Senior Member
apip dengan xaxian ni mmg raja pantun...hahaha..
bernas gak idea ko tu..
ape lagi bgtau ler ajk-ajk suruh dieorang buat..
tak pun suruh xaxian&apip ni jadi pengacara...hahaha


_________________
My Gear
Nikon D90, Nikon 18 - 105mm VR, Nikon SB-600

http://eragarage.blogspot.com/
View user profile

77 Re: tension on Fri Feb 13, 2009 1:53 am

apip_gaban

avatar
Senior Member
Senior Member
tak buat homework didenda berdiri,
ramai melihat secara langsung,
siapa ingin menyiksa diri,
hanya menolong kwn yg terpesong.



tanpa ilmu pun amalan tak berguna bai..

View user profile http://separanormal.blogspot.com/

78 Re: tension on Fri Feb 13, 2009 2:07 am

xaxian

avatar
Moderator
Moderator
tapi tanpa amalan, ilmu pun tak berguna
ok2...
tgok pada satu situasi ini...
kalau seorang guru yang mengajar murid d sekolah...
apa yang akan d bawa ke akhirat???
ilmu atau amalan???

bg tau aku,
apa benda yang boleh d bawa sampai ke akhirat??
nabi sendiri dah sabda...
fikir ler sendiri...
huhuhu...

homework tidak siap salah sendiri,
ramai memandang sebagai pangajaran,
bukanlah ingin menyeksa diri,
ilmu d dada sebagai panduan...


_________________
Top Man in Te House,,,,
View user profile

79 Re: tension on Fri Feb 13, 2009 2:24 am

apip_gaban

avatar
Senior Member
Senior Member
xaxian wrote:tapi tanpa amalan, ilmu pun tak berguna
ok2...
tgok pada satu situasi ini...
kalau seorang guru yang mengajar murid d sekolah...
apa yang akan d bawa ke akhirat???
ilmu atau amalan???

bg tau aku,
apa benda yang boleh d bawa sampai ke akhirat??
nabi sendiri dah sabda...
fikir ler sendiri...
huhuhu...

homework tidak siap salah sendiri,
ramai memandang sebagai pangajaran,
bukanlah ingin menyeksa diri,
ilmu d dada sebagai panduan...



kalau cikgu tuh takde ilmu.. mcm mana dia nak mengaja??? org yg mengaja nih kena ada ilmu..xda ilmu nak ajar apa??nak buat sesuatu amalan kena laa ada ilmu..baru amalan kita itu dikira sangat berjaya..amalan yg mulia..haha..kita nak mengajipun kalau xdailmu,tak belajar..mcm mana nak mengaji al quran?? nak sembahyang..kalau takda ilmu fardu ain..mcm mana nak sembahyang??kalau xda ilmu science..mcm mana kita nak tgk kebesaran ilahi??org2 tabligh pun menuntut ilmu..pandai pula lu ckp ilmu sbg panduan?? tanpa panduan,mcm mana nak buat amalan kan??apa yg nak dibekalkan di akhirat nanti ya tak?? pokoknya menda neh ber"lagu dan irama" serupa mcm "ayam dgn telur sapa jadi dulu" kalau ayam,mesti dari telur,kalau telur mesti dari ayam..

nabil:lu pk laa sendiri..

View user profile http://separanormal.blogspot.com/

80 Re: tension on Fri Feb 13, 2009 2:37 pm

tp klu die berpura2 ada ilmu walhal die sbenanye xde ilmu, tp bila bercakap seperti org penuh ilmu, mcmane tu??

View user profile

81 Re: tension on Fri Feb 13, 2009 10:52 pm

apip_gaban

avatar
Senior Member
Senior Member
mcm tuh nyata2 la tak dibawa ke akhirat..apatah lagi ke syurga..soalan telah dijawab..

View user profile http://separanormal.blogspot.com/

82 Re: tension on Fri Feb 13, 2009 10:54 pm

xaxian

avatar
Moderator
Moderator
apip_gaban wrote:
xaxian wrote:tapi tanpa amalan, ilmu pun tak berguna
ok2...
tgok pada satu situasi ini...
kalau seorang guru yang mengajar murid d sekolah...
apa yang akan d bawa ke akhirat???
ilmu atau amalan???

bg tau aku,
apa benda yang boleh d bawa sampai ke akhirat??
nabi sendiri dah sabda...
fikir ler sendiri...
huhuhu...

homework tidak siap salah sendiri,
ramai memandang sebagai pangajaran,
bukanlah ingin menyeksa diri,
ilmu d dada sebagai panduan...



kalau cikgu tuh takde ilmu.. mcm mana dia nak mengaja??? org yg mengaja nih kena ada ilmu..xda ilmu nak ajar apa??nak buat sesuatu amalan kena laa ada ilmu..baru amalan kita itu dikira sangat berjaya..amalan yg mulia..haha..kita nak mengajipun kalau xdailmu,tak belajar..mcm mana nak mengaji al quran?? nak sembahyang..kalau takda ilmu fardu ain..mcm mana nak sembahyang??kalau xda ilmu science..mcm mana kita nak tgk kebesaran ilahi??org2 tabligh pun menuntut ilmu..pandai pula lu ckp ilmu sbg panduan?? tanpa panduan,mcm mana nak buat amalan kan??apa yg nak dibekalkan di akhirat nanti ya tak?? pokoknya menda neh ber"lagu dan irama" serupa mcm "ayam dgn telur sapa jadi dulu" kalau ayam,mesti dari telur,kalau telur mesti dari ayam..

nabil:lu pk laa sendiri..

masalahnya pantun gua ckp ilmu x d bawa ke mati...
yg d bawa ker mati adalah amalan bro...
bukan ilmu yg d tanam sekali...

sakit perut kerana sembelit,
buah kelapa d petik anak keling,
bercakap jangan berputar belit,
nanti kepala sendiri yang pening...


_________________
Top Man in Te House,,,,
View user profile

83 Re: tension on Sat Feb 14, 2009 12:43 pm

nicecat

avatar
Committee Member
salam..
hu..lame x masuk..
ni pehal nih...??
ilmu..amal??
bg aku r..cari ilmu tu sndri dh kire pahala..
kalo kte mmbri ilmu kt org lain..dpt tmbh phla ag..
kte brilmu n amalkn lg bgnda2 phala..
tp yg bebaik jek ah...

View user profile

84 Re: tension on Sat Feb 14, 2009 2:22 pm

dalila ayunie

avatar
Junior Member
Junior Member
bg ak dua2 tu ptg
ilmu sgt pntg tuk kt di dunia ni
amal tu sgt ptg tuk kt ms di dunia n akhirat
so pe2 pn, mst ada dua ni
sm gak cm fardhu kifayah n fardhu ain kn??
kt mst tau dua2...so amalkn la dua2

View user profile

85 Re: tension on Wed Feb 18, 2009 12:53 am

nicecat

avatar
Committee Member
yup..
hmm..bg aku lah kte kt uni ni..
biarla bersaing scra sihat..xpyh kutuk2 org..kedekut lah etc..
msg2 ade cara msg2..
lg kite mencaci cela org..lg la kte x tnang kn?
cmne nak amalkn ilmu yg kte ade?
x brkat lah nnt..

View user profile

Sponsored content


Back to top  Message [Page 4 of 4]

Go to page : Previous  1, 2, 3, 4

 » General » General Board » tension

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum